ВЕСЕЛИНА АНГЕЛОВАФотографският проект на габровката Росина Пенчева „Дом на културата – визуално съхранение“ вдъхнови българския композитор Димитър Пенчев, който живее и работи в Канада, да напише музика към него.
Двамата творци се познават от годините на обща работа за спектакъла „Ромео и Жулиета“ на Драматичния театър в Габрово, поставен от режисьора Петринел Гочев през 2013 г. Тогава Димитър Пенчев се завръща в България, за да напише музиката към спектакъла, а Росина Пенчева е толкова запленена от работния процес, че това предопределя в бъдеще посоката на документалната ѝ фотография.
Пенчев е известен сред театралните среди в България с двете си номинации за „Аскеер“, като печели наградата за „Епични времена“ по Йордан Радичков в Пазарджишкия театър.
Той живее в Торонто, където работи като създава театрална и филмова музика. Продължава и кариерата си на концертен пианист, търсен е като камерен музикант и изпълнител на класическа и съвременна музика. В момента подготвя втория си солов албум „Отправни точки“, за който тече кампания за набиране на средства.
Двамата творци се познават от годините на обща работа за спектакъла „Ромео и Жулиета“ на Драматичния театър в Габрово, поставен от режисьора Петринел Гочев през 2013 г. Тогава Димитър Пенчев се завръща в България, за да напише музиката към спектакъла, а Росина Пенчева е толкова запленена от работния процес, че това предопределя в бъдеще посоката на документалната ѝ фотография.
Пенчев е известен сред театралните среди в България с двете си номинации за „Аскеер“, като печели наградата за „Епични времена“ по Йордан Радичков в Пазарджишкия театър.
Той живее в Торонто, където работи като създава театрална и филмова музика. Продължава и кариерата си на концертен пианист, търсен е като камерен музикант и изпълнител на класическа и съвременна музика. В момента подготвя втория си солов албум „Отправни точки“, за който тече кампания за набиране на средства.
Росина Пенчева е фотограф с интерес към културното наследство. Дълги години е работила за регионалния етнографски музей „Етър“ и е посланик на „Хомо Фабер“ – инициатива за творчество и занаяти на швейцарската фондация „Микеланджело“.
Документалните ѝ проекти проследяват работата на различни артисти и занаятчии в моментите, когато се ражда тяхното творчество. Проектът „Дом на културата – визуално съхранение“ обединява архитектурно наследство, фотография, видео и съвременна музика. Съфинансиран е от програма „Култура“ на Община Габрово, а целта му е да създаде визуален архив на интериора на Дома на културата „Емануил Манолов“, строен през 1964 г. по проект на знаменития архитект Карл Кандулков.